V letošnjem šolskem letu smo v okviru Ekošole vključeni v projekt Hrana ni za tjavendan. Skozi projekt nas je vodila Gospa Kuhla preko različnih aktivnosti.  V 1. b razredu, v oddelku podaljšanega bivanja, smo izvedli sledeče dejavnosti:

Meritev zavržene hrane v enem tednu .

Ves teden smo se trudili, da smo pojedli čim več hrane, ki smo jo dobili na krožniku, od juhe, glavne jedi, solate in tedenske sladice. Količino dnevno zaužite hrane smo beležili s tremi slikovnimi znaki. Znak smejko je pomenil, da smo pojedli vso hrano s krožnika, znak resnež, da smo morda vzeli preveč in nismo mogli pojesti vsega, znak žalostinko pa, da nam hrana mogoče ni bila všeč ali celo nismo ničesar pojedli.

Po končanem merjenju smo bili z rezultati zelo zadovoljni, saj so pri večina učencih prevladovali najboljši smejoči znaki, to je pomenilo, da zavržene hrane skoraj ni bilo.

Piprava sadne solate.

Nadeli smo si od doma prinešene predpasnike, si temeljito umili roke in odšli v gospodinjsko učilnico. Oprano sadje, ki nam ga je pripravila naša kuharica, smo položili na delovni pult. Razdelili smo si kuhinjske pripomočke, deske, nože in sklede. Olupili smo banane, mandarine, ananas, kivi in granatna jabolka ter dodali neolupljena jabolka in hruške, saj smo se vsi strinjali, da so le ta bolj zdrava z lupino. Največji izziv nam je predstavljalo lupljenje granatnih jabolk. Luščenje njihovih rdečih zrn in škropljenje rdečega soka na vse strani nam je bilo v veselje in zabavo, prava »žurka«. Obarvanim obrazom in najbolj popackanim smo se iz srca nasmejali. Pričeli smo z rezanjem sadja na majhne koščke. Imeli smo kar veliko dela. Sledilo je še mešanje sadja v veliki skledi. V učilnici je vladalo pravo delavno vzdušje. Po opravljenem delu in ob pogledu sadne solate so se nam pocedile sline. Učiteljica nam jo je razdelila v skodelice. Vse smo pojedli. »Mnjam, mnjam«, sadna solata je bila zelo okusna.

Preberite, kaj je bilo všeč posameznim učencem.

David B: »Všeč mi je bila sadna solata, ker mi je bila zelo okusna.«

Filip: »Všeč mi je bilo pokušanje sadne solate. Želim si, da še večkrat pripravimo sadno solato.«

Gal: »Všeč mi je bila priprava sadne solate.«

Johana: »Ko smo rezali granatno jabolko. Potem pa je vse špricalo.«

Bor: »Meni je bilo všeč, ko smo rezali banane.«

Voranc: »Meni je bilo vse všeč, ko smo rezali sadje, ko smo delali solato in

na koncu, ko smo jedli.«

David L: »Všeč mi je bilo, ko smo se slikali.«

Lian: »Ko smo delali, se slikali, ko smo rezali granatno jabolko in ko smo jedli.«

Gabriel: »Ko smo rezali mandarine in banane, pa jedli.«

Helena: »Všeč mi je bilo, da smo delali solato.«

Pika: »Ko smo uživali, ko smo pripravljali in ko smo jedli solato. »

Izdelava pogrinjka.

Na risalnem listu smo ustvarili svoj lastni pogrinjek. Risali in slikali smo zanimive zgodbe, vzorce … . Končane izdelke smo plastificirali. Pogrinjke sedaj uporabljamo vsak dan pri kosilu.

Sestava zabavnega jedilnika.

Pogovarjali smo se o šolskem jedilniku. Odločili smo se, da jedilnik sestavi vsak učenec zase in ga slikovno prikaže na zabaven način na risalnem listu. Izdelki so bili ustvarjalni, nekatere smo popestrili tudi z besedami ter jih razstavili na šolskem hodniku.

Risanje sestavin kosila.

V zvezek smo narisali posamezne sestavine šolskega kosila: cvetačno juho, peresnike, gobovo puranjo omako in zeleno solato. Ugotovili smo, da kuharica uporabi veliko sestavin za posamezno jed.       

Avtorica prispevka in fotografij: Damjana Strgar

(Visited 160 times, 1 visits today)
Dostopnost