Dragi starši,

nahajamo se v trenutkih negotovosti, v marsikateri družini se je dnevni ritem povsem spremenil. Družinski odnosi so tako vsakodnevno postavljeni tudi pred nove izzive, težave, stiske.

Pomembno je, da ohranjamo stabilnost in rutino v naših vsakodnevnih življenjih. Kolikor uspete, vzpostavite urnik bivanja, ki vam najbolj ustreza, predvsem pa naj vam pomaga ohranjati občutek varnosti.

Poskrbite, da bo organizacija družinskega ritma iz dneva v dan pretežno enolična: vstajanje in spanje ob isti uri, delo za šolo v dopoldanskem času ter skupni družinski obroki ob vnaprej določeni uri.

Stabilna dnevna rutina je še zlasti pomembna za otroke. Ti so namreč v teh okoliščinah dojemljivi za stres na drugačen način od odraslih. Zato je pomembno, da se otrokovi starosti primerno pogovarjamo o situaciji, v kateri se nahajamo, še predvsem, če to sam izrazi tudi otrok. Kljub pogovoru pa se otrokove stiske lahko večajo, poglabljajo …

Kako pomagati otroku pri spoprijemanju s stisko, zapisujemo v naslednjih vrsticah.

  1. Če opazite, da se je otrok s svojim vedenjem spremenil ali to izraža z besedami, bodite pozorni na tisto, kar povzroča stiske.
  2. Z otrokom se pogovorite. Primeren čas je sprehod z otrokom. Nikar ne obupajte, če otrok ne želi govoriti, v njem se bo sprožil miselni proces in otrok bo morda spregovoril kasneje. Pogosto se otroci sprostijo zvečer pred spanjem, zato je pomembno, da izkoristite ta čas za trenutek, ko ste lahko na voljo samo njemu.
  3. Sledi ukrepanje. Če je stiska povezana z dejavniki, na katere lahko otrok vpliva sam, ga pri tem le spodbujajte in mu stojite ob strani, ko se loti reševanja problema. V kolikor pa gre za (hujšo) stisko, ki je otrok sam ali z vašo pomočjo ne zmore rešiti, se obrnite po zunanjo strokovno pomoč.

V primeru hujših stisk, ki vključujejo samopoškodbeno vedenje, motnje prehranjevanja, zasvojenost ipd. se nemudoma obrnite na pristojne zunanje ustanove ter se vključite v strokovno obravnavo, ki bo vam in vašemu otroku zagotovila čimprejšnjo pomoč, varnost, napotke.

V nadaljevanju dodajamo nekaj nasvetov in kontaktov, kam se lahko obrnete po zunanjo pomoč: PomočZaStarše.

 

Petra Hribar Horzelenberg, svetovalna delavka

(Visited 8 times, 1 visits today)
Dostopnost